fredag 1 maj 2009

Att curla eller inte curla....

Lillasyster är ett blötdjur som mer än gärna hoppar i såväl dusch som bad, särskilt om hon får duscha med mig eller pappan. Storebror däremot, kan tänka sig att bada, men duscha? Nej tack, helst inte.
Nu är ju inte det alltid ett val man kan göra, utan lite nu och då måste faktiskt håret tvättas och kroppen likaså.

Varje gång detta sker funderar jag på att kanske investera i någon av alla de skydda-ögonen-från-vatten-och-schampoo-mojänger som barnartikelmarknaden svämmas över av. Barnen i annonserna ser alltid så glada ut, fast de har huvudet fullt av schampoo och duschen svävandes över sig. Varje gång bestämmer jag mig dock för att avstå. Mycket kan jag skydda barnen från. Mycket vill jag också skydda dem från. Men någonstans måste ändå någon form av gräns gå. Livet går inte ut på att bara göra det man vill göra, när man vill det. Ibland får man faktiskt göra saker för att man måste och för att man mår bättre efteråt.

Vi har dock vidtagit försiktighetsmåttet att såhär i soltider och varma dagar alltid stänga den uppställda ytterdörren innan vi duschar sonen, så att ingen granne eller förbipasserande som hör skrikandet ska ringa polisen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar