torsdag 21 maj 2009

Samhörighet

Lillasyster och jag sitter och gosar i soffan. Plötsligt drar hon mig närmare och deklarerar:
-Bala MIN mamma!
-Nja, säger jag. Jag är ju storebrors mamma också.
-Nej, du äl bala MIN mamma!
-Jamen, vem ska vara mamma åt storebror då?
-Det fål pappa vala.
-Nämen, han är ju pappa, och jag vill vara mamma åt er båda två.
-Nej. Han-han, hon-hon. Du och jag äl sejer, pappa och storebror äl killal.

Det är ju iofs trevligt att höra till en liten tajt grupp. Men kan man inte få vara sådär lite cross-over? Så storebror kan få vara med på ett hörn han också?

1 kommentar:

  1. Barn är ju bara för sköna!

    Syskonkärlek yttrar sig på olika vis. Vår dotter som många gånger irriterat sig på lillebror börjar mer och mer uppskatta hans närvaro. Tidigare idag stod hon bredvid honom och klappade hans kind och sa: " Jag älskar min lillebror." Och han bara log.

    SvaraRadera