fredag 8 maj 2009

Nattvandrare

I vårt hus betyder inte ordet nattvandrare att vuxna är ute på byn för att hålla koll på festande tonåringar. Nej, här betyder det vandrande små barn. Natten började med att lillasyster vaknade strax efter midnatt. Och hon nöjer sig inte med att komma, nej hon lägger dessutom in en beställning på en flaska välling. Och jag tjafsar inte med en vilja av stål mitt i natten, jag går snällt in i köket och gör som jag blivit tillsagd....Lillsnuttan lade sig tillrätta med flaskan i mitten av föräldrasängen, snuttade belåtet och somnade så småningom om.
Då kom storebror. Dags att bära över lillasyster till hennes egen säng igen, samtidigt som en tacksamhetens tanke går till det faktum att hon faktiskt hann somna innan storebror vaknade. Sedan väckte jag faktiskt pappan. Jag stod inte ut med att sova tre resten av natten, då skulle jag inte ha sovit alls. Så han blev utvisad till storebrors säng, och storebror och jag sussade vidare resten av natten. Funkade för oss.

Hurså? Trött på morgonen? Moi? Inte då! Fly mig det extrastarka kaffet, tack.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar