torsdag 14 maj 2009

Stor dag

Idag är det en stor dag för storebror. För idag ska han få en av hans hjärtas allra hetaste drömmar uppfylld: jag ska vara med honom på hans förskola. Ingen som inte hört hans nedbrytande tjat om detta i veckor kan förstå riktigt hur stort detta är. Som han sett fram emot detta. Som han längtat. Klockan sex imorse blev han plötsligt stel som en pinne där han låg i min famn: -Mamma, IDAG ska du vara med mig på dagis!! Och så var den sovmorgonen slut.
Till råga på glädjen är det förskolans dag idag, så idag ska alla ha skojiga huvudbonader på sig. Oh joy! Själv tänkte jag avstå från att duscha ner sovfrisyren. That should do the trick.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en trevlig dag på förskolan! Jag kan förstå din killes upphetsning. Jag har lovat min stora kille att vara med en onsdag när de har gympa, men lilla killen måste vara så stor att han fixar det och dessutom frisk. Jag hoppas det blir av till veckan men har inte vågat säga något till E. Vet hur han längtar...

    SvaraRadera