onsdag 13 maj 2009

Hälsokost

Varje år, med pinsam regelbundenhet inträffar samma sak. På hösten köper jag allt vad snordyra pigga-upp-sig-preparat hälsokosten har att erbjuda. Jag blir sällan piggare. Däremot fattigare. Frampå vårkanten inträffar samma sak. Fast då handlar spenderandet om viktnedgång. Jag brukar bli fattigare då också.
Och en sak undrar jag varje år: Varför smakar alla preparat för viktnedgång så gudsigförbarmat illa? Är det för att man ska bli så äcklad att man sedan inte ens vill se mat, och därmed går ner i vikt? I mitt fall funkar det så att jag genast tar en kaka för att dränka smaken. Och inte går jag ner i vikt. Jäkla skitpreparat.
På min mormors tid kunde man få bantningsmedel med amfetamin i. Helt lagligt. Tänk, pigg och smal i samma piller. Knarkare blir man också. Det kanske det kunde vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar