torsdag 7 maj 2009

En god människa

Idag har jag lämnat blod. Och när jag gör det känner jag mig alltid så god. Liksom lite som en fin människa. Tänk om alla visste att det är så enkelt att känna sig som en god människa, då skulle det inte vara brist på blodgivare!

Sedan gick jag på skolans förvaltningsråd, så nu känner jag mig som en bra, engagerad förälder också. Det behövs så lite ibland....

Storebror tyckte inte att det var att vara en bra förälder att gå på mötet. Han hängde i mina ben och skrek -Du får inte gåååååå! Då gick jag. Han har en pappa också. Och, tänk han somnade ikväll med. Och kommer säkerligen att vakna imorgon utan alltför stora men för livet. Även om inte han tror det själv.

Tack: 1) Att jag hittade bruna tights till lillasysters fina bruna och orange me & I -tunika. 2) Att jag lyckades övertyga lillasyster att det går att ha på sig sagda tunika utan att dö av det. 3) Att jag varit på kurs idag och både haft trevligt och fått gudomligt god mat. Javisst ja, och lärt mig nya saker också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar