tisdag 26 maj 2009

Chefen

Storebror bygger ett skepp av lego, och bemannar det med massor av legogubbar. Han vill att jag ska gissa vilken gubbe som är chefen. Det gör jag. Sedan frågar jag honom vem som är chefen här hemma. Tänker att det ska bli kul att se om han svarar mamma eller pappa. Han svarar ingetdera: -Det är jag som är chef! -Är det DU som är chef?, svarar jag, både road och förvånad. -Vad är pappa och jag då?
-Ni är de vuxna.

No argument there. Och nog vet jag att det kom en ny sheriff till stan i samma ögonblick han tittade ut ur snittet på magen....För att inte tala om vad det gjorde när lillasyster gjorde detsamma knappt två år senare! Det vuxna chefsskapet är nog mest en illusion. Men det var en trevlig illusion så länge den varade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar