söndag 3 maj 2009

Frukostönskemål

Storebror ligger och gnyr i sin säng. Vilket är okarakteristiskt för honom. Han brukar alltid komma tassandes, och de enstaka gånger han ligger kvar och ropar/gnyr, har han oftast råkat kissa lite i sängen och är ledsen över det. Alltså skyndar jag mig in för att hinna få ut honom på toa och minimera skadan - en femårings blåsa rymmer mycket kiss! Men ingen olycka har hänt. Han bara ligger där och liksom är missnöjd, med slutna ögon och ser inte riktigt ut att vara helt vaken. Så jag sätter mig på sängkanten och stryker honom över ryggen. Då kommer det, fortfarande med slutna ögon: -Jag vill ha tårta!

Jo, för det brukar vi ju alltid ha i kylen, bara utifall att någon skulle bli sugen. Och det är ju helt normalt att vilja ha till frukost. Eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar