söndag 17 maj 2009

Dagens skämt

Vi ska sälja en av våra vagnar. En Emmaljunga Scooter, närmare bestämt. Måste vara marknadens bästa vagn för ett barn. För två barn slår Babyproffsens jogger allt.
Nåja. Vagnen måste såklart rengöras först. Alltså tar jag fram bruksen (notera att jag alltså har kvar bruksen OCH vet var den är!). Och där. Där står bland det roligaste jag någonsin läst:
"Torka genast av chassit om det blivit blött". Jo, för när man kommit in från ett skyfall, blöt in på bara skinnet, och med ett ännu blötare barn som ylar som besatt för att det fryyyyyseeeer, DÅ ställer man sig "genast" och torkar vagnschassit. Precis.
Och bättre blir det:
"Rengör regelbundet chassit och vagnens metalldelar - torka av dem och smörj alla leder. Fälgar och ekrar på alla hjul, bör med jämna mellanrum tvättas av i varmt vatten och sedan torkas av med en torr handduk. När vagnen används vintertid bör rengöring ske minst en gång i veckan."
Fattar ni? MINST en gång i VECKAN.

Ja, jag kan ju bara tala för mig själv, men inte har jag mer att göra om vintern med två barn, ett hus, två katter, en hund, en man och ett jobb än att jag SJÄLVKLART rengör vagnen varendaste liten vecka. Prio ett, liksom.

2 kommentarer: