onsdag 13 maj 2009

Det börjar bra

Vissa dagar börjar bättre än andra. Eller inte. Tredje lediga dagen. Av fyra. Ibland lever jag verkligen lyxliv, helgtjänstgöring kombinerat med deltidsarbete gör underverk för schemat.
Morgonen börjar som lediga morgnar gör, med mys i stora sängen. (Fast nu ljuger jag, de börjar egentligen alltid en timme tidigare, med att fixa välling till lillasyster. Men det låter inte lika mysigt, så det låtsas vi inte om). Barnen och jag ligger i en hög, myser och pratar. Då. Då bestämmer sig lillasyster för att hon ska leka kurragömma under täcket. Så hon störtdyker. Rakt i ansiktet på mig. På kindbenet, närmare bestämt. Aj. Och aj lite till. Jaja, det går över, morgonmyset fortsätter. Då får jag för mig att skoja till det lite med hyperkittliga storebror. Det skulle jag inte ha gjort. För han sparkar reflexmässigt ut med sitt überstarka lilla pojkben - rakt på mitt bröst. AJ! Och AJ igen.

Sedan var det färdigmyst. För den här morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar