lördag 20 juni 2009

Nyheterna

Ibland undrar jag lite. Över hur journalister tänker när de sätter sina rubriker. Och de där raderna under rubriken, ni vet, de där som ska få en att klicka på artikeln och läsa den. Häromdagen hände det sig tydligen så att en pilot avled. Och det kan ju även piloter göra såklart. Det som gjorde just den här pilotens frånfälle nyhetsvärdigt, var att det skedde uppe i luften. Medan han arbetade. Så andrepiloten fick landa planet. Och journalisten konstaterar att planets 240 passagerare inte visste någonting. Då tänker jag, att det får jag verkligen hoppas! Tänk er själva meddelandet i planets passagerarradio: -Detta är er andrepilot som talar. Tyvärr får jag meddela att piloten just dog. Men oroa er inte! Jag har suttit bredvid medan han landat massor av gånger. Jag vet nästan precis hur han gjorde. Jag ska nog få ner er säkert. Hoppas jag.
Vissa saker vill man liksom inte veta förrän efteråt. Och knappt ens då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar