tisdag 9 juni 2009

Ett gott intryck

Idag ska jag på möte med rektorn för mina barns förskola, och så småningom skola. Anledningen är att förskolan/skolan inte klarar av att ta hand om barn med olika allergier på ett fullgott sätt. Alltså ska jag, ytterligare två mammor till allergiska barn, rektorn, köksan och skolsköterskan samt skolläkaren ha ett möte. Vi ska gå igenom rutiner, ansvarsförhållanden och annat relevant. Jag har läst in mig på lagtexter. På läroplanen. På riktlinjer. Jag bör göra ett sansat, vuxet och förtroendeingivande intryck. Därför känns det extra bra att jag just nu har en stor finne mitt på hakan.

2 kommentarer:

  1. Det är märkligt att dessa aliens i ansiktet ALLTID kommer just när man vil göra ett gott intryck...

    SvaraRadera
  2. Men du, det skadar väl inte att trots att man är påläst, duktig och ansvarstagande ser ungdomlig ut? Eller hur?
    Hoppas att mötet gick bra...
    Kram Petra

    SvaraRadera