fredag 12 juni 2009

Kläder

Äntligen, äntligen, äntligen. Nu håller lillasyster till sist på att växa ur storlek 86/92. Hon är ju trots allt tre och ett halvt. Det känns lite konstigt att klä henne i kläder för tvååringar då. Men hon är nu en gång för alla en liten älva. Det räknar jag kallt med att tjäna fyrahundrafemtio spänn på i sommar. För så mycket kostar en tvådagarsbiljett på Ölands djurpark. Och där har de inte åldersgräns som på alla andra ställen. Nej, där går istället barn under en meter in gratis. Och lillasyster är dryga 90 centimeter nu. Man tjänar pengar hela tiden, och på de mest märkliga sätt.
Men äntligen börjar även 92 bli för litet. En del byxor funkar fortfarande, och 98 är egentligen för stort ännu, men nu ska garderoben bytas ut. Banne mig.
Jag tror jag måste köpa lite kläder. Eller nåt. För inte kan hon väl klara sig på innehållet i fem kartonger, en papperskasse och en fullproppad hylla i extragarderoben? Var i hela friden kommer allt ifrån?? Äntligen fattar jag varför hon kissar ner/blöter ner/kladdar ner minst ett och gärna två ombyten om dagen. Det är för att hon aldrig skulle hinna använda allt annars. Fast hon har varje storlek i minst ett år för att hon växer så långsamt. Jag ska genast sluta klaga på tvättberget och istället vara tacksam för att hon är så omtänksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar