fredag 26 juni 2009

Egentid

Egentid för mig:
Åka till stan utan barnen. Där köper jag sandaler till storebror. Kläder till lillasyster. Bebispresent till väninnan som fick en liten dotter idag. Hund- och kattmat. Mer solskyddskräm till barnen. Dekorationsstenar till värmeljushållarna vi ska ha i köket. Mat. Present till makens kompis som fyller jämnt i helgen. Planscher till vardagsrummet. Ramar till dem.

Egentid för maken:
Åka på fest hos kompisen imorgon. Med presenten som jag köpt. Sova borta. Komma hem efter sovmorgonen på söndag.

Jag är inte helt säker. Men jag har en liten naggande känsla av att fördelningen inte är hundraprocentigt rättvis.

1 kommentar:

  1. Det är en fröjd att komma in här och läsa alla dina underbara inlägg.. ;o)

    Eller hmm, egentligen inte.. för de ger ibland väldigt obehagliga flashbacks från småbarnstiden(mina är 16 snart!).. Så mina skrattsalvor kanske mest är av arten "Tack Gud för att den tiden är förbi!" Hahahahaha...

    SvaraRadera