tisdag 23 juni 2009

Ajajajajaj

Är det någon som sett filmen Long Kiss Goodnight? Det är en thriller, där Geena Davis spelar en agent. Ganska bra, faktiskt. I en scen gör sig hennes dotter illa och gråter i en situation där de inte har tid att gullesnutta. Geena tar tag i flickans axlar, spänner ögonen i henne och väser. -Life is pain! Get used to it!

Ganska exakt det budskapet försöker mina fötter förmedla till mig just nu. Och mina benhinnor. Och min ländrygg. Jag ha tvingat runt mina stackars fötter på mer promenader de senaste tre dagarna än de senaste tre månaderna. Och de är inte glada. Inte glada alls. Jag har blåsor under fötterna. UNDER dem. Båda två. Och med de fötterna ska jag halta Lådbilslandet runt imorgon. Hela dagen. Näste man som säger till mig att det måste vara skönt med lång semester att vila upp mig på, slår jag på käften.

2 kommentarer:

  1. Den filmen var riktigt bra, om jag minns rätt.. O hon har rätt: Life is pain.. Inte hela tiden, men med jämna mellanrum!! ;o)
    Skickar lite healing till dina fossingar! :o)

    SvaraRadera
  2. Semestern kan vara hur lång som helst, med barn i närheten har man sällan en lugn stund... jag förstår precis!

    SvaraRadera