lördag 27 juni 2009

Min natt

Inatt har jag: tagit lillasyster på toa, nattat om henne i vår säng, burit tillbaka henne i sin säng, nattat om storebror i vår säng, fått värmeslag, följt honom till toa, gett honom ett glas mjölk, nattat om honom i hans säng, gått tillbaka till min egen säng. Samt slagit till min man rätt över ansiktet.
Jag skulle bara känna efter om han låg kvar där under täckeshögen, eller om han flyttat in i soffan som han brukar när barnen propellrar för mycket. Men jag var så trött att jag tappade armen så den istället för att röra lite försiktigt vid honom, landade med full kraft. Rätt i ansiktet. Han sov. Sedan gjorde han inte det. Fast å andra sidan hade inte jag sovit på tre timmar vid det laget.
Han ska på fest ikväll. Undrar om han kommer hem igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar