tisdag 16 juni 2009

Finurlig storebror

Storebror har ritat en teckning åt mig på dagis. Två stora spöken, och en hel massa glada småspöken. Ett av de stora ser också glad ut. Det andra har ett rakt streck till mun. Inte utan en viss oro inför svaret frågade jag vilket som var mammaspöke respektive pappaspöke. Och kunda raskt andas ut när det visade sig att det bistra spöket var pappan och inte mamman. Däremot får jag leva med att mammaspöket är ungefär dubbelt så stort som pappaspöket. Det är ju iofs inte helt långt från verkligheten, så jag kan ju inte klandra storebror. Måste börja öva honom i att man inte behöver hålla sig till sanningen i riktigt alla situationer.
Jag frågade varför pappaspöket är arg. Storebror såg genuint förvånad ut. Svarade: -Men han är inte arg! Han är fundersam!

1 kommentar:

  1. Fantastisk kommentar - "Han är fundersam!"
    Ps..jag tycker om din blogg! Hälsningar mor och styvmor snart även gudmor! ( 2 egna, 2 bonusar och snart 1 gudson)

    SvaraRadera