fredag 3 juli 2009

Samtal med Gud

Hördudu, Gud. Vi hade en deal. Jag bröt min semester, för att verksamheten krävde det. Jag offrade min sjuveckorsledighet, och arbetade denna veckan, som skulle ha blivit vecka två av semestern. Visserligen förhandlade jag mig till furstligt betalt för det med chefen. Visserligen var det ingen större uppoffring, eftersom dessa fyra dagar betalar större delen av familjens Ölandsresa. Visserligen hade jag kul dessa dagar på jobb, eftersom jag råkar ha privilegiet att ha ett jobb som jag älskar. Men icke desto mindre. Jag avstod redan beviljad semester. Din del av överenskommelsen var att se till att jag går skadeslös genom att se till att den soliga sommaren fortsätter.
Jag läste just väderprognosen för nästa vecka. Tycker du att du håller din del av avtalet? Va? Va? Va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar