torsdag 9 juli 2009

Nu får det faktiskt räcka!

Om inte lillasyster blir frisk snart, så kommer det sluta med att mina barn tar ut skilsmässa från mig. För jag blir så alldeles väldigt argsint när jag inte får sova. Så sur och grinig och för att vara helt ärligt, rent förbaskat självömkande. Sånt är inte klädsamt. Men det är så väldigt väldigt svårt att bry sig om det när man är så trött att man helst vill låsa in barnen i garaget och själv krypa in under soffan där ingen nånsin kommer hitta en och inte komma ut förrän möjligen till julafton. Då bryr man sig inte om man uppför sig illa. Men alla andra har liksom inte den inställningen. De envisas med att bry sig. Och då blir det konflikter. Hela dagarna blir det konflikter. Särskilt som lillasyster ju är ungefär lika trött och på lika dåligt humör som jag. Och med en treårings impulskontroll. (Vi kan väl låtsas att min är bättre. Det ser snyggare ut då.)
Och särskilt som storebror är fullt frisk, men knappt varit utanför dörren på hela veckan. Understimulerad är bara förnamnet. Och jag vägrar ens tänka på alla skärmtid de haft den här veckan. Vägrar. Allt som ger mig tyst i huset en stund är bra. Allt. Så det så.

1 kommentar:

  1. Hej tjejen. Gå in på www.susnet.se/tjanster. Regga dig som medlem. Gå in på Dina Koder, tror jag det heter, och läs. Kopiera det som står i rutorna där till, STOP, här kom jag på att du först ska gå in här på inställning, i din blogg alltså, gå in på Layout, döp en gadget till exempel till: Besökare Idag, klistra in den där koden som du ser på Susnet-sidan.

    Alltså, det tog ett tag innan jag fick till det men sen var det busenkelt.

    Lycka till. Och tack för dina kommentarer hos mig. Jag är skitdålig på att kommentera själv, även om jag faktiskt är runt hos ALLA som är hos mig. Apdåligt.

    SvaraRadera