måndag 13 juli 2009

Hudlotion

Jag ligger i sängen och försöker dra ut på sovmorgonen litet till. Bredvid sitter lillasyster och tittar på härliga gamla Fem Myror på dvd:n. Medan hon gör det har hon också hämtat sin lilla rosa Hello Kitty-ask med hårspännen och snoddar i. Dem använder hon för att frisera den sida av mitt huvud som inte är nedborrad i kudden. Helt okej för mig, bara jag får fortsätta blunda en stund till. Men så slutar hårdragandet. Och plötsligt känns min underarm....varm....och blöt...Jag tvingar upp ögonen. Lyfter huvudet. Lagom för stt se lillasyster föra båda sina handflator till munnen, slicka ordentligt på dem och sedan gnida ut hela härligheten över min arm. När hon noterar att hon är iakttagen lyser hon upp: -Mamma! Jag smörjer in dig!
Tack, älskling. Jag ska nog gå och duscha nu.

4 kommentarer:

  1. Jag har läst några av dina inlägg, och jag konstaterar följande.

    Du skriver väldigt underhållande om livet med små barn, med en stor portion humor, på pricken och med glimten i ögat.

    Kort sagt, du förgyller min vardag!

    Tack för att du finns, och jag är tacksam att jag hittade till dig.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  3. Får jag länka till dig på min blogg?

    SvaraRadera