lördag 18 juli 2009

Väckarklockan storebror

Det är äntligen helg. Vilket innebär att den hett efterlängtade pappan, som jobbat väldigt långa timmar den här veckan äntligen är hemma när barnen vaknar. Vi har länge och väl haft helgmorgonmys i stora sängen. Busat, kittlats, pratat, kramats och myst. Resten av familjen har tröttnat och droppat av för att stiga upp. Jag passar på att borra ner mig i kudden igen och dra täcket över mig. Mmm, härligt! Jag snusar ner mig lite längre. Känner hur jag svävar iväg i sömn igen. Då kommer storebror. Jag känner lite svagt, som långt bortifrån, hur han stryker mig över håret. Smeker bort det från mitt öra. Lutar sig nära, som för att pussa mig ömt. Istället: -MMMAAAAMMMMAAAA!!!
Det är fullt möjligt att jag blivit hörselskadad för resten av livet. Men vaken är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar