fredag 31 juli 2009

Hemma igen

Igår kom vi hem. Så idag har de tre första av uppskattningsvis femhundrafjorton maskiner tvätt snurrat i maskinen. Fyra av cirka sjuhundrafyrtioåtta väskor och andra kollin är uppackade. Och barnen har tjatat i runda slängar femtusenåttahundranittioåtta gånger om att de har tråkigt. Jag tänker inte tala om hur många gånger jag har fräst åt dem.
Och igår. Åh, igår kväll. I sängen. (Nej, era snuskhumrar, det är inte alls det jag menar!) Igår låg jag änteligen på min spikmatta igen. Nog för att jag har släpat med den på hela min turné runt södra Sverige. Men jag fick liksom aldrig ihop det till att använda den. Så igår kväll var första gången på två veckor jag låg på den. Home sweet spikmatta.

2 kommentarer:

  1. Har funderat på att köpa en spikmatta. Hur bra är den? Varför skaffade du dig en spikmatta? Hur har den hjälpt dig?

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag skaffade en mest av en slump. För att jag stötte på den i en tidning just när jag hade mycket problem med smärtor. Den gör mig inte smärtfri, men den hjälper. Och framförallt ger den mig mycket bättre sömn!
    Jag har en shaktimatta.
    Ha det bra du också!

    SvaraRadera