måndag 26 oktober 2009

Vaccinerad

Passade på att få influensavaccinet igår. Kaxig i den trygga vetskapen om att jag aldrig haft en vaccinationsreaktion, och jag tar säsongsinfluensasprutan varje år.
Man ska inte vara kaxig. Man ska inte det. I morse vaknade jag med 38,6 och ont i hela kroppen. Den vaccinerade armen känns som om den blivit sparkad av en häst. Envis som synden släpade jag mig till jobbet ändå - för jag är faktiskt inte sjuk! Jag fick dock ge mig. Efter några timmar och flera kommentarer om hur risig jag såg ut, fick jag ge mig och åka hem. Men jag fick åtminstone ner karensen från en hel dag till tre timmar. Och nu är jag skyddad. Influensans andra våg är här nu, och folk kroknar till höger och vänster. Jag kanske har ont. Jag kanske har feber. Men jag är skyddad.

4 kommentarer:

  1. Bra gjort att vaccinera. Vi ska också göra det så fort det blir vår tur.
    Synd bara att reaktionen blev så stark men kan ju också vara ett tecken på hur sjuk du skulle blivit om du inte tagit sprutan! Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är skyddad!
    Säkrast att vara säker!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre snart! Jag fick ingen så häftig reaktion, det var bara som ett inre blåmärke stort som tre fingrar. Jag tog den förra lördagen. Men jag vet inte om jag får med någon annan i familjen att vaccinera sig, trots att jag är med i två av riskgrupperna.

    SvaraRadera
  4. Tack och lov ingen feber för min del men hästsparken har jag också fått. Eftersom jag dessutom tillhör riskgruppen åker jag nog på en andra spruta också, i alla fall enligt vaccinatören. Kul jag som SÅÅÅÅÅ gillar sprutor.

    Hoppas du mår bättre snart

    LB

    SvaraRadera