fredag 9 oktober 2009

Ålderdomen inträder allt tidigare nuförtiden

Följande har en bekant hört på tunnelbanan:

Tonåring 1: Min mamma är jättegammal. Hon är 47... då var ju hon typ... 31 när hon fick mej!
Tonåring 2: Men min mamma är verkligen skitgammal. Hon är femtitre. Fatta! Hon fick mej när hon var 37!
Tonåring 1: Fan vad gammalt!

Herregud. Jag blir bara äldre och äldre, och det utan att ens ha fyllt år på länge. Nästa vecka blir jag 36. Och veckan efter det flyttar jag in på äldreboendet och blir matad med purékost. Kom gärna och hälsa på mig.

1 kommentar:

  1. :-D

    Underbara kommentarer! Men jag kan ju säga det att min farmor och även mormor var mycket äldre när de var 50 än vad jag är... Både till utseende och sätt! De var äldre vid 50 än vad Mamma är idag, och hon är 71...

    Och jag tänker inte flytta till äldreboende än på många år. Sådetså! ;-)

    SvaraRadera