fredag 2 oktober 2009

Svengelska

Sonen har bred musiksmak. Han gillar dansband. Det har han inte efter mig. Maken är däremot förtjust i sånt, han är en dansant herre. Det får han gärna vara, bara jag slipper. Varje vecka under sommaren åker maken till den dansbana där han är mer eller mindre uppväxt och dansar. Jag är så gärna hemma och tar hand om barnen. Hur som haver, sonen har en olycksalig faiblesse för samma musik. Vilken betyder att jag tvingats leverera honom till dagis med makens exemplar av Dansbandskampen i näven. Jag är dock noga med att framhäva att det är just MAKENS exemplar. Själv försöker jag väga upp genom att skicka med Dixie Chicks nästa gång.
Men sonen har som sagt bred smak. Han gillar också rock, blir själaglad om Nickelback kommer på radion när vi åker bil. Älskar Linda Bengtzing, hon tilltalar nog hans åldersgrupp överlag, tror jag.
Så, åratal innan jag var beredd på det, hamnade jag i läget när storebror tjatade om att köpa musik i affären. Vi kom ut med förra årets Absolute Music. Med på den är BWO:s Lay Your Love On Me. Storebror lyssnade. Tänkte efter. Och meddelade: -Den här låten är bra! För de sjunger om lejon, det hör jag.
Han har språköra, den gossen.

1 kommentar:

  1. Då blir det kanske att önska sig presentkort till musikaffärer i present för lilla storebror :)

    LB

    SvaraRadera