onsdag 21 oktober 2009

Surprise!

Lillasyster är inne på tredje dygnet med hög feber. Alltså är det dags för ett läkarbesök. Jag är själv ganska ofräsch, hasar runt i mysplyschbyxor och okammat hår, så jag hoppar i duschen innan vi ska åka. När jag kommer ut, endast iklädd en handduk, öppnas plötsligt ytterdörren. Där står storebrors kompis L. Jag tittar frågande på honom, ur djupet av min handduk som jag genast dragit lite hårdare om mig.
-Just det ja, utbrister storebror glatt. L ringde medan du stod i duschen. Vi bestämde att vi skulle leka.
Att lillasyster är ordentligt sjuk, sannolikt smittsam, och ska till doktorn om en timme, samt att modern sprang runt nästan naken här hemma, var tydligen inte det minsta relevant.
Det är härligt när barnen lärt sig svara i telefonen själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar