söndag 18 oktober 2009

Perspektiv

Idag har jag städat lite. Diskat undan efter gårdagens tårtkalas. Vikt tvätt. Hängt tvätt. Lagt i en ny maskin tvätt. Tömt diskmaskinen två gånger. Servat barnen och deras lekkamrater med mellis. Lekt lite med dem, när de haft svårt att komma igång själva. Medlat i deras konflikter. Plockat lite sådär i största allmänhet (detta förbaskade PLOCK! utan det vore hushållet en baggis att sköta!). Planerat morgondagen, lagt fram kläder till barnen och kollat av med maken vem som ska lämna och hämta. Lagat middag.
När middagen var nästan klar bad jag storebror gå ut i garaget och be maken komma in och äta. Storebror tog på sig stövlarna. Stampade iväg. Muttrade surt för sig själv: -Ska jag behöva göra ALLT i det här huset?
Så kan man också se det.

2 kommentarer:

  1. Tips på att få fler läsare är att använda bilder och lättsam rättstavad text. Kanske att man har ett tema på bloggen, eller allmän om man inte kör strikt på ett eget tema då.

    SvaraRadera
  2. JAG tycker att din text är lättsam och rättstavad. Det finns bloggar jag har slutat att följa för att det är felstavningar, felsyftningar, särskrivningar och hopskrivningar...

    Både Maken och jag uppskattar det du skriver om, vi kommer ihåg småbarnsåren trots att våra barn är Tonåringar nu. Fortsätt som vanligt!

    SvaraRadera