torsdag 8 oktober 2009

Logik enligt SJ

Till och från Göteborg åkte jag tåg. Biljetterna bokade jag så ordentligt så via SJ:s hemsida. Då uppenbarar sig följande logiska kullerbytta: På ditresan var det 200 kronor DYRARE att sitta i 2 klass än i 1:a! Japp. Det var dyrare att resa sämre.
Så på ditvägen satt jag bekvämt i ett brett fåtöljsäte, fick gratis tidningar och hörlurar till radion, samt gratis te, kolsyrat vatten, frukt och muffins. Som serverades av en tågvärdinna som tillbringade hela resan med att gå fram och tillbaka genom vagnen och kolla av om någon ville ha något. Allt detta för 200 spänn mindre än om jag rest med pöbeln i andra klass.
Fast på vägen hem var det jag som var pöbeln i andra klass. Det sved.

2 kommentarer:

  1. Vem har sagt att SJ har någon som helst logik?

    Har hört allt för många exempel på motsatsen...

    SvaraRadera
  2. SJ och logik hör väl inte ihop ;-)

    SvaraRadera