onsdag 28 oktober 2009

Det blir nog bra det här

Var hos arbetsterapeuten idag. Vi lade upp en plan för hur vi ska få mig att må bra framöver. En del i den planen är att få bukt med min kroniska trötthet. Hon klurar på om man inte kan få min kropp att sova lite mer effektivt genom att tvinga den att bli mer trött innan den får sova. Jag är inte helt säker på att det är genomförbart att bli ännu mer trött utan att sova ståendes, men jag är villig att pröva. Nästa vecka ska jag alltså vara uppe tills 22.30 innan jag får gå och lägga mig. Samtidigt ska jag upp 5.30 varje morgon för att hinna till jobb, 6 om maken lämnar barnen.
Klockan är nu 20.30, och jag skulle med förtjusning lägga mig och sova nu. Jag skulle med förtjusning lagt mig för natten redan för en timme sedan. Och imorse fick jag sova ända till 8.
Verkar ju lovande, det här.

2 kommentarer:

  1. Ska "att bli tröttare" hjälpa? Nja, tvivlar på den teorin.

    SvaraRadera
  2. Men vänta nu här, så kronisk trötthet skall alltså botas med att du får sova högst 7 timmar per natt eller 7½ timme om maken lämnar barnen?
    Jag vet inte, det låter inte särskilt vettigt, sömn är viktigt hur bra utbildning har man i sömn med hennes utbildning?

    SvaraRadera