onsdag 21 oktober 2009

Inte det jag hade tänkt mig

Ikväll skulle jag ha gått på en föreläsning. I anslutning till den skulle jag ha blivit bjuden på middag på en av stadens finare restauranger. Det blev inte så. För lillasyster är inne på tredje dygnet med hög feber, så jag fick åka till vårdcentralen med henne. Och tur var det. För hon är ganska sjuk. Förhöjda infektionsvärden, om än inte skyhöga. Men vita och röda blodkroppar i urinen, röd i halsen och infekterad i ena örat, samt slemmiga luftrör blir sammantaget en hel del. Inte så konstigt att hon inte riktigt varit sig lik. Läkarbesöket bokade jag när hon idag tackade nej till glass. Då är hon nämligen alldeles väldigt sjuk.
Väl hemma fick hon första dosen Kåvepenin. Den svalde hon hur snällt som helst, utan minsta bråk. Tio sekunder senare spydde hon ner hela köksgolvet. Så jag fick ringa jourvårdcentralen, eftersom klockan nu var efter sex, och sedan fick jag åka 2,5 mil till staden för att snabbt som rackarns hämta ut den nya sortens antibiotika innan sju, när apoteket stänger.

Jag skulle ha blivit bjuden på god mat på finrestaurangen. Istället fick jag torka spyor och jaga runt mellan de olika apoteken i närområdet. Det gick ju bra det med.

4 kommentarer:

  1. Synd att det inte blev restaurang men å andra sidan är det väldigt skönt att ha friska barn också. Hoppas hon kryar på sig med den nya sorten medicin.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas lillasyster kryar på sig snart och att du får en ny chans till resturangbesök.

    LB

    SvaraRadera
  3. Attans, vilken kväll!
    Men vad gör man inte för sina små...

    Hoppas du får den där fina middagen en annan kväll!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Usch, så trist. Hoppas att hon snart mår bättre. Kram

    SvaraRadera