måndag 5 oktober 2009

Imorgon infaller julafton!

I alla fall om man frågar mig. För imorgon får jag åka till Göteborg. Jag ska gå på en intressant kurs. Och egentligen ser jag väldigt mycket fram emot det. Men just nu känns det mindre viktigt. Just nu ligger fokus på en enda sak: Jag ska få bo på hotell. Jag ska få sova ostört. En hel natt. I en säng som någon annan jag själv bäddat, med lakan som någon annan än jag själv tvättat. Och dagen efter ska jag få äta en lyxig hotellfrukost. Och sedan ska jag få resa mig upp och gå. Bara lämna disken efter mig och gå.
Imorgon infaller julafton.

4 kommentarer:

  1. Åhhh, vilken lyx!! Lyckost dig! Njut nu riktigt mycket, det är du värd!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Passa på att njuta ordentligt! Man vet aldrig när denna lyx händer igen :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en kanontid i Göteborg

    LB

    SvaraRadera
  4. Efter gårdagens "otacksamma barn" så förstår jag din längtan att åka på kurs. Fast som mammor har vi väl alla den längtan att låta någon annan ta över och göra evighetsarbetet. Ha det så trevligt!

    SvaraRadera