söndag 13 september 2009

Vuxna saker och Bamse

Som en del kanske minns möblerade vi om för en dryg månad sedan. Det som var barnens lekrum är nu vårt sovrum. Ett slags lekrum det också, vid närmare eftertanke. Nåja. En del saker är inte helt klara efter ommöbleringen. Väldigt mycket, faktiskt. Till exempel kan jag öva mig på alfabetet om jag har svårt att somna någon kväll, eftersom barnens abc-plansch sitter kvar på vägen mittemot sängen. Och gardinerna har vi inte hunnit till. Jo, barnen har i sina rum. Men den som satt i lekrummet, numera sovrummet, sitter kvar. Vi har alltså Bamsegardin i sovrummet. Men jag måste verkligen få tummarna loss och byta gardiner. För vissa saker, sådant där som bara vuxna gör när de är gifta med varandra, känns väldigt märkligt att göra med Bamse som vittne.
Väldigt kinky. Och inte på det bra sättet.

1 kommentar:

  1. Så du vill inte ha Bamse i sovrummet? Nä, det kan man ju förstå. Jag tyckte det var skönt när båda barnen flyttat ut ur sovrummet. Kändes liksom bättre att rummet blivit vårat igen...

    Kram Anna

    SvaraRadera