onsdag 23 september 2009

Mantrat

Många människor vittnar om hur bra de mår av att ha ett mantra. Något att meditera kring, något som förankrar dem i nuet och som ger dem fokus och hjälper dem att sålla ut det viktiga i livet.
Jag håller med. Jag har också ett mantra: Man får inte slå barn, jag älskar mina barn. Man får inte slå barn, jag älskar mina barn. Manfårinteslåbarnjagälskarminabarnmanfårinte.....
Man upprepar sitt mantra så många gånger som behövs för att uppnå lugn.
Vissa dagar har man mer nytta av det än andra.

3 kommentarer:

  1. Räknatilltioochandasräknatilltioochandasräknatilltioochandas.

    SvaraRadera
  2. DetsomintedödardetstärkerDetsomintedödardetstärkerDetsomintedödardetstärker

    SvaraRadera
  3. Upptäckte att mantrat ändras med barnens ålder ;-)

    SvaraRadera