söndag 6 september 2009

Skithelg

Det här måste gå till historien som världens värsta helg. Båda morgnarna har jag dragit mig till halv nio ungefär. Stigit upp hyfsat utvilad och redo för dagen. Sedan har jag lagt i en maskin tvätt. Plockat lite. Och ungefär där har orken tagit slut. Sedan har jag skrikit, gapat och bråkat på barnen, så jag inte blir ett dugg förvånad om socialen kommer och knackar på dörren. Muckat gräl med maken tills dess att jag nästan känner mig kritisk mot honom att han inte tar ut skilsmässa. Jag funderar på att ge mig ut på byn och slå ner någon liten tant innan jag går och lägger mig. Kanske rycka vingarna av någon söt liten fjäril. Det skulle liksom vara ett passande slut på den här helgen, det är liksom bara det som fattas.
Och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Jippi.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en bra kommande vecka!

    SvaraRadera
  2. OK. En sån helg. Då skickar jag styrkekramar till dig. Många.

    Kram!

    SvaraRadera