måndag 7 september 2009

Jag har närt en orm vid min barm

Jag var bjuden på Blingo-demo ikväll. För den som inte vet, så är Blingo ett klädmärke. Jättefina, svenska, ekologiska bomullskläder. Nu jobbade maken kväll idag, så det gick inte. Men eftersom man kan få tinga visningskläderna billigare, om de nu råkar finnas i rätt storlek, så ville jag såklart få chansen till det. Så jag packade med mig de toktrötta barnen och knallade över till grannen, där demon hölls, en stund innan de andra gästerna kom. Stressad av barnen, som kladdade med sina små dagiskladdiga fingrar på allt de såg, när de inte låg på golvet och grät vill säga, hade jag inte tid att tänka efter fullt så mycket som jag nog borde. Summan blev därför betydligt högre än den bort bli. (Jag skyller på det i alla fall - that´s my story, and I´m sticking to it!) På väg hem fick barnen instruktioner: -Nu älsklingar behöver pappa inte veta hur mycket vi handlade ikväll.
En stund senare kom maken oförhappandes hem mycket tidigare än han sagt att han skulle. Han möttes av storebror: -Pappa! Mamma har handlat kläder för jättejättejättemycket pengar!

1 kommentar: