onsdag 16 september 2009

Var är femtiotalet när man behöver det??

Herregud. Jag är alldeles för lättgenerad för att leva i dessa öppna, frigjorda tider. Jag borde leva i en händerna-på-täcket, skuld-och-skam-tid. Ikväll när jag lade storebror i stora sängen hade lillasyster redan krupit ner där, spritt språngande naken. När jag kom in med trosor och nattlinne till henne låg hon och petade sig lite förstrött i snippan. Jag frågade om hon var redo att ta på sig trosor, och det var hon. Hon kommenterade att det är mysigt att peta i snippan. Storebror kontrade raskt med att han tycker det är jätteskönt att gnida med snoppen. Sedan kom det, just när jag trodde vi var klara med det samtalsämnet för ikväll: -Mamma, tycker du om att pilla i snippan?
Vad svarar man? Vad i hela friden svarar man? Man vill ju inte att barnen ska tro att man skäms för sin sexualitet, så att det är den bilden av vuxen sexualitet och vuxet sätt att förhålla sig till sin kropp de kommer bära med sig in i sitt vuxenliv. Men samtidigt vill jag INTE diskutera sånt med barnen! Efter ett par mållösa sekunder fann jag mig, mumlade nåt om att ja, visst gör jag det, det gör alla vuxna kvinnor, precis som alla vuxna män gillar att pilla med snoppen. Sedan flydde jag hals över huvud och jag har inte vågat sticka in näsan till barnen sedan dess. Nästa gång ska jag hänvisa dem till deras pappa, han kan gott få våndas lite han också.
Tacka vet jag förr i tiden, när det var händerna på täcket och en örfil till det barn som vågade fråga något fräckt.

2 kommentarer:

  1. *Rodnar* Jaaa, det kan man undra...

    Precis! Låt deras Pappa ta nästa samtal!

    Undrar hur det blir när de blir tonåringar ;-) Men då kan man vara lite fräckare i munnen själv. Börja jobba i en verkstad, så får du gedigen träning i det! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Störtsköna ungar ju!
    Fast vad svarar man???
    Det är inte alltid lätt att vara förälder.;)

    SvaraRadera