onsdag 9 september 2009

Nattsömn

Inatt kom storebror till oss. Eller, natt och natt, klockan var elva, men för oss är det mitt i mörkaste natten. Maken gick till storebrors säng, storebror kröp ner på makens sida, jag lade armen om honom, och så somnade vi om. Vid tre ungefär vaknade jag, oklart varför, lagom i tid för att se storebror vända sig i sömnen alltför nära sängkanten, och rasa ner på golvet med ett brak. Jag kravlade snabbt över sängen. Där satt han, på golvet, och svajade av och an. Fortfarande slutna ögon. Jag pratade lugnande med honom, drog lite i honom, fick upp honom från golvet och tillbaka upp i sängen. Där dunsade han ner på kudden, utan att en enda gång ha öppnat ögonen.
Och nu undrar jag: vilka droger måste jag ta för att sova så gott att jag kan både trilla ur sängen och kliva upp i den igen utan att vakna? Och var får jag tag på dem?

1 kommentar:

  1. Jag svarar "inte en susning" på båda frågorna...

    Må så gott!

    SvaraRadera