tisdag 18 augusti 2009

Säsongsskifte

Nog för att det är bra att vara förutseende. Och nog för att jag sparar mycket pengar genom att veta vad som finns hemma och därmed kunna utnyttja extrapriser och begagnatfynd. Men det känns ändå sorgligt att ha bett maken ta ner kartongen med vinterkläder och stövlar från vinden för inventering inför eventuella inköp.
Vart tog sommaren vägen? Och varför är jag fetare och tröttare än någonsin? Och varför skriker jag fortfarande på mina barn? Det var ju den här sommaren jag skulle bliutviladblienperfektmammatränavarjedaggånermassorivikthaettspännandesexlivläsamassoravböckerstädahelahusetorganiseraallavårasakerlagaallmatsjälvbadavarjevarmdagvarautejämt...ha ett perfekt liv!
Det blev inte riktigt så. Det blev mera same same, liksom. Oh well. Vad är väl en bal på slottet?

1 kommentar:

  1. Hej! Vad skönt att det inte bara är jag som misslyckats...
    4 kg plus under semestern känns lagom skoj. Usch, jag är så trött på mig själv!
    Kram Petra

    SvaraRadera