onsdag 26 augusti 2009

Att varna eller inte varna

Systern hade kräftskiva i lördags. Jag hade på mig min nya tunikablus. Den är urringad. Väldigt urringad. Såpass urringad att jag varit tvungen att köpa ett linne att ha under den. Även linnet har en tämligen generös ringning, men det är i alla fall anständigt. Om man justerar axelbanden, vill säga. Det gjorde inte jag. Och när jag väl upptäckte det, var jag sen och stressad, så jag krängde inte av mig alltihop igen, utan stramade bara åt linnet bak i ryggen och tyckte att det räckte. Jajamensan, visst gjorde det det. Under förutsättning att planen hela tiden var att flasha tuttarna, så räckte det alldeles utmärkt. För i takt med att snapsarna slank ner (varför då? Jag gillar ju inte ens snaps!!) så slank kollen ut. Så när jag kom hem och skulle klä av mig dagens paltor, upptäckte jag att linnet inte alls satt där det satt när kvällen började. Dagen efter konfronterade jag systern med detta. Hennes försvar? "Ja, jag såg det, men jag tänkte att du hade ju en snygg BH på dig, så det gjorde ju inget".
Nästa gång hon har fest ska jag strunta i att klä på mig alls. Verkar enklast så.

1 kommentar:

  1. Det skulle förmodligen bli väldigt uppskattat av vissa i alla fall. Se bara till att ha snygg BH. Men ärligt, den var ju faktiskt både snygg och väldöljande så det var baaara fint ;)

    SvaraRadera