måndag 31 augusti 2009

Det vi beställde och det vi fick

Idag testade även maken crosstrainern. Han trampade i en kvart ungefär. Sedan dröp han av svett. Vi talar svettdroppar rinnande utmed ryggen. Jag minns distinkt att jag lade in en beställning om en vältränad hunk som kan springa tre timmar genom öknen utan att bli mer än lite blank i pannan. När jag påpekade detta för maken svarade han att med en oläslig handstil kan hunk lätt bli sunk. Hm.
Å andra sidan är det fullt möjligt att han lade in en beställning om en kvinna med stora bomber och liten hjärna. Man måste komma ihåg att när vi träffades var jag gravid. När vi sedan blev tillsammans ammade jag. Jag hade alltså hormongröt i hjärnan och hormonstinna tuttar. Då.
Man skulle kunna säga att ingen av oss fick det vi beställde.

2 kommentarer:

  1. Skit oxå, har tiden för reklamation gått ut? ;)

    SvaraRadera
  2. Tja så kan det gå. Man kanske får det man förtjänar eller?
    Är oxå sugen på en crosstrainer - säg till om den gör underverk utan att vara jobbig. "Sprang" tjejmilen och är så stolt! Det skulle nog gå snabbare om jag inte släpat runt på mina 15-20 kg extra??
    Kämpa på! Maken kanske blir en hunk efter ett tag med nya leksaken och du kan ju alltid bli gravid igen ju (även om effekten är kortvarig vad det gäller tuttar och hjärngröt).
    Vi Hörs! Kram Petra

    SvaraRadera