söndag 9 augusti 2009

Komplimanger från en femåring

Vi håller som sagt var på att möblera om hela kåken denna sommarens enda (nästan) värmebölja. Andra värmebölja av två, iaf. Jag har lugg. Detta blir aningens svettigt, så efter några eländiga timmar tröttnar jag, och sätter helt sonika upp luggen i en tofs rakt upp. Storebror ser mig gå runt i denna föga klädsamma frisyr hela dagen. Han begrundar sin mor. Till sist kommer det: -Mamma. När du har håret sådär, i en tofs i pannan sådär. Då ser du ut precis som en Pókemon som heter Shimshar. Det är en ap-Pókemon. En apa.

Jahadu. Men imorgon är det jag som väcker dig klockan sex och skickar dig till dagis. Så det så.

1 kommentar:

  1. :-D

    Härlig komplimang! Han ansträngde sig väldigt mycket för att komma på något fint att säga, och sa det finaste han visste *nickar*. Sug i dig av komplimangen! Rätt som det är så himlar han med ögonen och ger dig utegångsförbud om du har samma frisyr igen ;-)

    Tack för titten!

    Här vattnas det inte särskilt ofta heller. Näring får de när jag kommer ihåg. Men det jag brukar försöka göra är att plantera om dem när jag köpt/fått växten i en kruka som är rätt mycket större än de är planterade i från början, och med bra jord. Det räcker i några år. Monsteran jag planterade om fick först en kruka som var dubbelt så djup, och dubbla diametern när jag hade köpt den. Nu har den fått minst dubbla jordvolymen igen efter 3-4 år. Jag köper växter som jag har märkt trivs hos mig nu, det underlättar också ;-)

    SvaraRadera