torsdag 12 november 2009

Städtips

Sajten Allt om barn bjuder helt vänligt på städtips för trötta föräldrar. Där står bland annat att man ska damma för ett allergifritt hem. Sedan ska man också ha för vana att skölja ur kökstrasan, och därefter mikra den i två minuter, för att hålla den fräsch. Vidare ska man desinficera kök och badrum varje dag. Japp. VARJE dag står det.
Man ska alltså underlätta sin trötta tillvaro genom att a) i syfte att allergisanera damma sig utmattad, trots att forskningen klart visat att det i själva verket inte finns något samband mellan damm och utvecklingen av allergi (det är givetvis en helt annan sak om man redan är allergisk). Samt b) lägga energi och tid varje dag på att desinficera hemmet, vilket man istället tror är en orsak till allergier (om man är en anhängare av renteorin, vilket jag råkar vara).
För övrigt har jag svårt att tro att jag skulle bli mindre trött av att fara runt med desinfektion och trasa i kök och badrum vareviga dag. Det kan förstås vara så att jag bara är negativ och lat. Men jag tror inte det.

2 kommentarer:

  1. "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"
    Har man barn med allergier ska man så klart vara noggrann men...redan trötta småbarnsföräldrar kommer ju att bli ännu tröttare på många vis. :)

    SvaraRadera
  2. Man tar ju liksom "slut" bara av att läsa om det! Puh!
    Håller med Gafflan! :o)

    SvaraRadera