söndag 1 november 2009

På allmän begäran!

Eller, ja, åtminstone på EN begäran...Här har du, Pia! Långt om länge, den kopia på vår livräddande sexveckorsmatsedel jag lovat dig.
Hänvisningarna syftar på de kokböcker jag använder, står det pärmen så betyder det den pärm där jag klistrat in urklippta recept. Många av dem kommer ur Arlas recepthäften, så de kan finnas på deras hemsida. Står ingen hänvisning alls, lagar jag på fri hand.


MATSEDEL

VECKA 1:
Måndag: Köttfärsbiff med bacon & senapssås
Tisdag: Kyckling med couscous sweet chili - pärmen
Onsdag: Fisk i äggsås
Torsdag: Mustig falukorvsgryta pärmen
Fredag: Köttfärsbiffar med ädelost pärmen
Lördag: Biff
Söndag: Kycklingwok med cashewnötter pärmen

VECKA 2:
Måndag: Köttfärssoppa pärmen
Tisdag: Fiskbiff med baconsmak 100 rätter på 20 min, sid 74
Onsdag: Kycklinggratäng med fetaost 100 grytor & gratänger, sid 100
Torsdag: Korvgryta med bacon & svamp 100 grytor & gratänger, sid 48
Fredag: Köttfärsbiffar med svampsås
Lördag: Revbensspjäll
Söndag: Coq au vin 100 grytor & gratänger, sid 66

VECKA 3:
Måndag: Nyttiga biffar pärmen
Tisdag: Baconlindad kycklingfilé
Onsdag: Hummerfisk pärmen
Torsdag: Texmexgryta med korv 100 rätter på 20 min, sid 18
Fredag: Solrosbiffar med röd pesto 100 rätter på 20 min, sid 67
Lördag: Basilikafilé pärmen
Söndag: Chilikyckling med ädelostsås Kyckling på fredag, sid 49

VECKA 4:
Måndag: Hot westernpanna pärmen
Tisdag: Hawaiikyckling pärmen
Onsdag: Kaviarfisk pärmen
Torsdag: Ugnsfalukorv
Fredag: Indiska köttbullar pärmen
Lördag: Biff
Söndag: Flygande Jacob

VECKA 5:
Måndag: Biffar med grekisk wok 100 rätter på 20 min, sid 20
Tisdag: Kycklingklubbor
Onsdag: Fiskgratäng
Torsdag: Korvgryta 100 rätter på 20 min, sid 23
Fredag: Pannbiff med lök
Lördag: Fläskfilé i ädel sås 100 grytor & gratänger, sid 20
Söndag: Honungskyckling med ljummen potatis Kyckling på fredag, sid 65

VECKA 6:
Måndag: Köttfärslimpa
Tisdag: Kyckling med rosépeppar
Onsdag: Stekt lax
Torsdag: Chiligryta pärmen
Fredag: Tacos
Lördag: Kotletter med ädelosttäcke på risbädd
Söndag: Hemmagjord pizza

3 kommentarer:

  1. Då ska jag titta in till dig när jag tappar inspiration till vår matsedel.

    Tack för att du delar med dig :-)

    Må så gott, vännen!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte säker på vilken Pia du syftar på.. har ett svagt minne att jag bett om detta, men är osäker... Men skitsamma, jag tar tacksamt emot matsedeln.. TACK!!!! :o)

    SvaraRadera
  3. Mmmmm nu blev jag hungrig

    LB

    SvaraRadera