tisdag 17 november 2009

Sabotör

Idag kom min födelsedagspresent från vännen P. Väldigt trevligt, jag älskar att få paket, och särskilt när man får paket i brevlådan. Jag fick boken Ketchupmamman. Eftersom hennes blogg råkar vara en av mina absoluta favoriter blev jag väldigt glad. Tack, P! Jag ringer och tackar in person i veckan, när mitt liv är så lugnt att jag kan hålla i en telefon i fem minuter utan att ha ett barn i byxbenet eller diska samtidigt.
Paketet innehöll även en chokladkaka. Jag öppnade paketet direkt jag kom hem från jobb. När jag var väldigt trött. Och innan jag hade ätit middag.
Så nu håller jag P personligt ansvarig för min misslyckade viktnedgång den här veckan. Förmodligen resten av året. Eller möjligen resten av livet. Det känns klart bättre än att behöva ta ansvar själv för mina misslyckanden.
Men barnen fick faktiskt vara med och dela. En ruta var. Av en tvåhundragramskaka. Maken fick minsann en hel rad. Jag är en god och generös mor och maka.

1 kommentar:

  1. Förlåt, förlåt... Jag var tvungen att skicka iväg chokladen långt bort annars skulle jag ju bara mumsat i mig den...
    Vad snällt att du bjöd på familjen!
    Kram från sabotören

    SvaraRadera