torsdag 20 januari 2011

Övertalning

Lillasyster och jag ligger och godnattmyser. Hon talar om att hon tycker att vi ska ha en bebis. Jag talar om att det inte kommer att bli fler bebisar här. Hon kommer med alla argument hon kan komma på till varför vi självklart ska ha en bebis till (men mamma det gör inget att de skriker och är jobbiga!) Jag vidhåller mitt nej.
Då kurrar det till i min mage. Lillasyster ser sin chans, och tar den med båda händerna. Hon stryker mig mjukt över magen medan hon säger: -Mamma, din mage säger att den vill ha en bebis!

Och jag som trodde den sa att den ville ha glass.

2 kommentarer:

  1. Haha! Dom är kluriga små femåringar men jag tror nog det var glass din mage ville ha ;D

    SvaraRadera
  2. Jag tror också på glass ;-D

    Lillasyster är verkligen klurig :-)

    SvaraRadera