torsdag 13 januari 2011

Och varför hinner de aldrig ur sängen i tid?

Klockan halv två inatt. Lillasyster kommer springande i full fart. Jag hinner förvånas en aning, dels brukar hon aldrig komma på natten, dels brukar hon sitta kvar i sin egen säng och gorma tills hon blir hämtad de få nätter hon kommer. Snabbt som attan kryper hon ner under täcket. Skakar i hela kroppen. Jag tror att hon måste ha drömt en mardröm, så jag drar henne närmare och håller om henne hårdare.
Då känner jag att nattlinnet är vått.
Och hör henne säga med liten röst: -Mamma, jag hann inte till toaletten när jag kräktes.

Två timmar senare kräktes hon igen. På mitt duntäcke.

Mina barn är sällan magsjuka, ta i trä. Senaste gången var för nästan ett år sedan, innan dess var det nog närmre två år mellan varven. Så det är inte alls ofta. Men det är banne mig ALLTID i sängen.

2 kommentarer:

  1. Blä! Stackars er! Hoppas att det snabbt går över.
    Kram från Petra

    SvaraRadera
  2. Så är det. Och katter letar alltid upp husets enda matta när de ska spy.

    Hoppas verkligen att det inte blir långvarigt.
    Kramar

    SvaraRadera