onsdag 26 januari 2011

Olika perspektiv

Jag nämnde för vår schemaansvariga idag att jag på bara ett par månader lyckats arbeta ihop nästan 40 timmars flex (som man sedan aldrig hinner ta ut, eftersom hela anledningen till att man arbetat ihop den är att man inte hinner hem).
Hennes kommentar: -Man skulle egentligen kunna säga att du jobbar för få timmar. (Med bakgrund av att jag har en heltidstjänst, men av eget val jobbar 80% medan barnen är små).
Jag: -Ja, eller också skulle man kunna säga att jag har alldeles för mycket att göra under de timmar jag har till mitt förfogande på arbetet.

Se där så olika man kan se på exakt samma sak. Det är ju tur att dagis stänger två gånger per termin så jag måste ta ledigt. Fast jag brukar ändå be mormor, för jag har inte tid att vara ledig. Jag kan då verkligen prioritera vad som är viktigt här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar