torsdag 30 april 2009

Min kreativa syster

Förra året hade systerbarnen vattkoppor på valborg, och kunde alltså inte gå till brasan. Eftersom min syster är av den påhittiga, kreativa sorten, så kom hon på att lägga ut stenar i en cirkel utanför deras hus och ha en egen brasa. Och eftersom vi bor grannar med varandra, så fick vi vara med. I år ville hennes barn göra likadant, trots att de är kärnfriska. Mina barn är för små för att riktigt orka med att åka iväg till en sen kvällsbrasa. Åter blev vi inbjudna, och det som annars hade blivit en kväll bland andra, blev speciell och rolig. Det är ofta jag och min familj får åka snålskjuts på systerns kreativitet, och jag är genuint och uppriktigt tacksam.

Dagens tacksam-lista: 1) Min kreativa syster, och hennes generositet att nästan alltid släppa in oss i sina idéer och upptåg. 2) Mina trevliga arbetskamrater, och just idag särskilt M, som tog på sig att arbeta imorgon 1 maj, när annars jag skulle ha gjort det, så jag får ledigt. 3) Det goda vin jag sitter och njuter av nu när barnen somnat och brasan slocknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar