söndag 26 september 2010

Prioriteringar

Den lokala leksaksaffären har rea. Ordentlig rea. Plus att jag som medlem i deras kundklubb dessutom har ytterligare 25% rabatt just nu. Alltså var jag svårt frestad att åka dit i helgen. Se vad som fanns och kanske köpa de där dyra grejorna som man annars aldrig köper till barnen och lägga undan till jul. (Jo, jag gör så. Storebrors julklappar är nästan färdiga, men jag behöver en lite större grej till lillasyster också).
Men det blev inte så. För jag tror inte att barnen kommer minnas vad i deras redan överfyllda leksaksförråd som de fick julen 2010. Men de kommer förhoppningsvis minnas hur de satt mitt ute i skogen på en gammal yogamatta (i brist på sittunderlägg) och drack saft och åt falukorvsmackor med en kompis och hur vi sedan kom hem med sisådär tio liter trattkantareller i packningen. Det är värt mer än billiga leksaker.

1 kommentar: