måndag 27 september 2010

Lantisar

Vi bor en timme med bil från Stockholm. Eftersom jag under inga som helst omständigheter kör bil i Hufvudstaden, blir restiden genast lite längre, men fortfarande inte mer än ca 1,5 timme om pendeln kommer som den ska. Det är alltså ingen omöjlighet att svepa in lite då och då. Idag tillbringade barnen och jag dagen på Tekniska museet. På pendeln på väg upp fick de syn på Stockholms vyer. Ivrigt pressade de sina små näsor mot tågfönstret: -Mamma det är Globen! GLOBEN! Gloooobeeennnnn!!

Vi måste åka upp aningens oftare än vi gjort hittills.

3 kommentarer:

  1. Men snälla....det är ju rak motorväg dit. Självklart måste du börja åka oftare, finns ju hur mycket som helst att uppleva i vår vackra huvudstad. GPS?

    SvaraRadera
  2. När jag känner att jag är trött på Stockholm, tar jag en tur över Västerbron. Då vill jag aldrig flytta härifrån.

    Men så klart, ingen hit att köra bil i stan en vardag utanför semestertid.

    SvaraRadera
  3. Madlar: jomen alltså, problemet är inte att åka DIT. Problemet är att köra bil DÄR! Inne i stan alltså. Den dag jag provar det är det en öppen fråga vem som dör först: den jag kör på eller jag själv av hjärtinfarkten jag skulle stressa mig till.

    SvaraRadera